cerita aku This is me: 2017.

Jan 12, 2017

2017.

Image result for hargai bapa

Assalamualaikum.
This is my second entry. well, saya sekarang tengah sibuk habiskan sem terakhir dan memang jarang bukak blog. 

since dah masuk tahun baru, 2017 kan. 
saya nak tulis pasal macam mana kehidupan saya bila dah masuk tahun baru. 
biasa 31.12 kitorang satu family dah siap2 sorok kek untuk suprise kan mymum sebab birthday mymum 1.1. 
but this year, aku hanya menyepi. 
bukak sebab taknak sambut birthday, tapi aku rasa hidup aku kosong.
ya, kosong tanpa Abah.

Kadang-kadang aku rasa lemah, lemah tahap tak boleh nak fikir apa dah.
kadang-kadang aku rasa aku dah fedup dengan dunia, aku nak stop belajar.
Kadang-kadang aku akan nangis sampai puas bila aku terlalu rindukan Arwah Abah.
Kadang-kadang aku rasa sunyi sangat tanpa Arwah Abah.
Walaupun aku masih belum dapat terima dengan panggilan Arwah.
Sebab aku rasa Abah masih ada.

Sampai sekarang..
Bila tengok gambar abah, mata akan merah.
Even tertengok..
Sebab aku masih tak mampu nak hadapi..
Aku terlalu sunyi tanpa Abah..
Sebab setiap masalah, setiap kegembiraan aku..
Aku akan berkongsi dengan Abah,..

Tapi sekarang..
Aku rasa kosong..
Aku dah tak ada tempat untuk bergurau..

Lagi sebak bila aku kena terima kenyataan..
yang aku tak akan jumpa lagi Abah ..

Kadang-kadang mimpikan Abah..
Abah senyum..
Mungkin abah dah bahagia kat sana..
Sebab abah kat dunia selalu sakit..
Abah dah tenang kat sana..
Tapi aku, masih selalu rindukan Abah..
Rindukan pelukan Abah..

kadang aku ingat aku dah cukup kuat untuk hadapi hari tanpa abah..
tapi tak..
tiap kali teringatkan Abah..
Air mata aku masih mengalir..
Sama seperti sekarang..
Tengah tulis entry ni sambil mengalirkan air mata...

Al-fatihah Abah..
walaupun abah dah tak ada, aku akan balas jasa abah..
aku akan jaga ma seperti abah jaga aku dulu..
Sayang abah .


Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

No comments:

Post a Comment

 
Copyright © . All Right Reserved by Lyssa Faizureen